Jakie słuchawki kupić do call center?

Branża call center cały czas dynamicznie się rozwija. Pandemia Covid-19 jeszcze bardziej zintensyfikowała zainteresowanie wielu firm tego typu rozwiązaniem, które umożliwia bieżącą obsługę klienta bez konieczności fizycznej interakcji. Firmy call center stanęły więc przed koniecznością szybkiej rozbudowy swoich przedsiębiorstw. Firmy, które zdecydowały się na stworzenie własnego call center również zostały zmuszone do ich odpowiedniego wyposażenia. Jednym z absolutnie podstawowych elementów wyposażenia są zaś słuchawki do call center.
Jakie wymagania powinny spełniać słuchawki call center?
Najważniejsze parametry słuchawek call center
Jakie wymagania powinny spełniać słuchawki call center?
Słuchawki call center musi mieć absolutnie najlepszej jakości. Trzeba bowiem pamiętać, że praca „na słuchawce” przez kilka godzin jest wyjątkowo wymagająca. Na zmęczenie pracownika, jego wydajność, efektywność podejmowanych przez niego rozmów w dużej mierze ma wpływ jakość dźwięku. Słuchawki muszą więc być dostosowane do akustyki pomieszczenia. Z zależności od konkretnych parametrów przestani dobiera się inną czułość mikrofonu słuchawki. Drugi ważny aspekt tak natężenie hałasu i konieczność uzyskania przez słuchawki odpowiedniego poziomu jego wytłumienia. Przy wyborze między modelem jednousznym czy dwuusznym, a także ocenie konkretnej konstrukcji słuchawki uwzględnić warto częstotliwość połączeń, a także ich długość. Do stosunkowo długich rozmów zalecane są np. słuchawki dwuuszne.
Najważniejsze parametry słuchawek call center
Słuchawki do call center powinny być bardzo wysokiej jakość. Akcesoria tego typu muszą być trwałe, ale przede wszystkim wygodne dla korzystającego z nich przez wiele godzin pracownika. Pod uwagę przy ocenie konkretnego modelu warto wziąć pod uwagę:
- konstrukcję słuchawki – przede wszystkim należy wybierać te wykonane ze wzmacnianych tworzyw; wybór między słuchawkami nagłownymi a dousznymi z reguły dowartościowuje te pierwsze, które dzięki specjalnegom pałąkowi stabilizują pozycję słuchawek, a przy tym cała konstrukcje jest bardziej wytrzymała, ich zdejmowanie i zakładania jest bardzo proste; plusem dousznych słuchawek jest wygoda ich noszenia; poziom hałasu wpływać natomiast będzie na wybór między modelem dwuusznym (większy hałas) lub jednousznym (mniejszy hałas i niechęć do całkowitego odcięcia się od dźwięków z zewnątrz.
- mikrofon – powinien być odpowiednio czuły, ale jednocześnie powinien redukować szumy i dźwięki z otoczenia, chodzi o to, by rozmówca słyszał wyraźnie dzwoniącego do niego pracownika, a nie „niepotrzebne”, inne
- parametry samych słuchawek – chodzi przede wszystkim o ich zasiąg i maksymalny czas pracy.
Najnowsze komentarze