Co to jest program partnerski

Słyszałeś o programach partnerskich, ale co to jest program partnerski? Jest to sposób na zarabianie prowizji poprzez promowanie produktów innych osób online. Programy partnerskie to sposób, w jaki firmy sprzedają swoje towary i usługi konsumentom online. Skoro już wiesz co to jest program partnerski, przejdźmy dalej.

Programy partnerskie istnieją już od jakiegoś czasu. Amazon.com rozpoczął je w późnych latach 90-tych, co ułatwiło sprzedawcom sprzedaż książek online.

Dziś programy partnerskie są wszędzie i tysiące firm z nich korzysta.
Programy partnerskie przynoszą obopólne korzyści.
Firmy mogą wprowadzać nowe produkty do swoich grup docelowych poprzez partnerów. Afilianci otrzymują prowizję za promowanie produktów.

Oto jak działają programy partnerskie: Firma promuje produkt lub usługę poprzez płatną reklamę. Reklama ta jest oznaczona jako link partnerski i dostarcza partnerowi szczegóły śledzenia (linki śledzące). Jeśli sprzedaż jest dokonywana, partner otrzymuje procent od ceny sprzedaży.

Partner otrzymuje ruch, a partner otrzymuje prowizję. Dlaczego? Ponieważ konsumenci ufają rekomendacji partnera. Amazon, na przykład, dostał dużo dobrej prasy dla swoich programów partnerskich. FKH wymaga, aby sprzedawcy ujawniali związki partnerskie, więc konsumenci wiedzą, że kupowanie przez Amazon jest bezpieczne.

Firmy również odnoszą korzyści, ponieważ jeśli partner wykonuje dobrą robotę promując ich produkty, zachęcają kolejnych partnerów do przyłączenia się.

Jeśli zapiszesz się do programu partnerskiego, firma partnerska zazwyczaj dostarcza szczegółowych instrukcji, jak promować swoje produkty. Otrzymasz również narzędzia do śledzenia, takie jak linki śledzące, dzięki którym będziesz wiedział skąd pochodzi ruch na stronie.

Zazwyczaj będziesz miał do dyspozycji banery i linki tekstowe. Banery działają najlepiej dla ruchu skoncentrowanego na produkcie; linki tekstowe działają najlepiej dla ruchu informacyjnego lub promocyjnego.

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny, czasami nazywany marketingiem polecającym, jest praktyką marketingu online, w której firma nagradza jednego lub więcej partnerów za każdego odwiedzającego lub klienta sprowadzonego przez własne wysiłki marketingowe partnera.

Marketing afiliacyjny zyskał na popularności w ciągu ostatnich lat. Jego zastosowanie jest najczęściej spotykane w kontekście e-commerce, gdzie partnerzy otrzymują wynagrodzenie finansowe za polecanie klientów. W zamian, partner wysyła ruch na stronę internetową firmy, a pliki cookie przechowywane na komputerze klienta identyfikują go ze sponsorem partnera, gdy klient dokonuje zakupu na stronie internetowej firmy.

Sieci afiliacyjne to platformy stron trzecich, które zarządzają płatnościami, śledzeniem i obsługą klienta dla partnerów. Sieci afiliacyjne mogą również oferować reklamodawcom i wydawcom dodatkowe usługi, takie jak śledzenie danych, wykrywanie oszustw i obsługa klienta.

Programy afiliacyjne są zazwyczaj zarządzane przez sieci afiliacyjne, ale niektórzy reklamodawcy i wydawcy mogą również prowadzić własne programy afiliacyjne, zwłaszcza w przypadku mniejszych sprzedawców.

W większości programów marketingu afiliacyjnego, partner otrzymuje unikalny link lub kod, którym dzieli się z odwiedzającymi. Kiedy odwiedzający kliknie na link lub użyje go do odwiedzenia strony internetowej firmy, serwer firmy umieszcza na komputerze klienta plik cookie, który go identyfikuje. Kiedy klient dokonuje zakupu, sponsor programu partnerskiego wypłaca programowi partnerskiemu część zysku ze sprzedaży. Sponsor programu partnerskiego może również oferować dodatkowe zachęty dla partnerów, takie jak darmowe towary, aby zachęcić ich do promowania swoich produktów i usług. (Powiązane: Co to jest marketing afiliacyjny?)
Z drugiej strony, sprzedawca płaci partnerowi tylko wtedy, gdy zostanie dokonana sprzedaż. Sprzedawca śledzi wysiłki marketingowe partnera i nagradza go w zależności od jego wyników. Jest to określane jako pay-for-performance,

 

Może Ci się również spodoba