Ciekawe kampanie reklamowe w internecie

W XXI wieku świat marketingu i reklamy znacznie się rozwinął, dzięki czemu jego wymagania znacznie wzrosły. Jest to spowodowane przede wszystkim zwiększeniem wymagań konsumentów wobec firm i produktów, które one reklamują. Obecnie nie wystarczy już tylko być i reklamować się. Internet to współczesna przestrzeń reklamowa, gdzie każda z firm powinna się reklamować, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej oraz budować odpowiedni prestiż i zaufanie wobec marki. Specjalistami w tej dziedzinie bez wątpienia są eksperci z https://edcexpert.pl, którzy na pewno zadbają o potrzeby i odpowiednią komunikację firmy.

Każdego dnia konsumenci są odbiorcami szumu informacyjnego i przyjmuje się, że jednego dnia mamy do czynienia z większą liczbą informacji reklamowych, niż nasi dziadkowie przez całe życie. Internet to nie tylko wielki potencjał, ale również wielkie zagrożenie dla firm, które muszą uważać na to, by nie stać się jednym z wielu. W związku z tym reklamy muszą się wyróżniać, dlatego kreacje reklamowe online cechują się oryginalnością, nieszablonowością oraz bardzo często przełamują przyjęte konwencje reklamowe. Kolejnym atutem internetu jest możliwość personalizacji, dlatego reklamy firm mogą być skierowane bezpośrednio do konkretnych grup docelowych oraz nawiązywać do ich potrzeb.

Przykłady ciekawych kampanii online

Obecnie do najbardziej ciekawych kampanii, czy też mini kampanii online bez wątpienia należą kampanie w czasie rzeczywistym, czyli real time marketing. Tu jednym z liderów polskiego rynku bezsprzecznie pozostaje piwna marka Żubr, która w swoich komunikatach reklamowych nawiązywała w 2019 roku do sytuacji zagrożenia dla zwierząt, w tym między innymi dzików oraz wilków.

Kolejną ciekawą kampanią online w 2019 roku była kampania edukacyjna marki OLX.PL, która miała za zadanie nauczyć kultury użytkowników online oraz wyeliminowanie i piętnowanie zachowań niestosownych oraz wyłudzeń w przypadku ogłoszeń reklamowych. W kampanię zaangażowano aktora Janusza Chabiora, który pełnił rolę lektora, a słowa które wypowiadał miały postawić użytkowników w roli osoby, która jest szykanowana lub oszukiwana. Celem tej kampanii było również zwiększenie empatii i zrozumienia użytkowników online wobec drugich osób, które w internecie często czują się bezkarnie. Podsumowując kampanie online, zdecydowanie warto zwrócić uwagę na wszystkie, które nawiązują do ogólnych problemów społecznych oraz mają na celu edukację społeczeństwa.

Może Ci się również spodoba